Właściciele nieruchomości mieszkalnych czy biurowych często muszą załatwiać wiele innych spraw, jak też nie mają odpowiedniej wiedzy do zarządzania określonymi sprawami, na przykład księgowością. Dlatego też podpisują umowy z takimi firmami jak A B, które działają jako administrator nieruchomości i pomagają w kontrolowaniu wielu istotnych obszarów. A B wykonuje wszystkie prace określone umową, a wśród nich znajduje się dbanie o stan techniczny pilnowanych obiektów, kontrolowanie czystości oraz wykonywanie wszelkich prac konserwatorskich i naprawczych, jeśli zachodzi taka konieczność.
Dbanie o czystość działki
Administrator nieruchomości kontaktuje się też z odpowiednimi urzędami oraz powiadamia w razie konieczności stosowne służby - policję, straż pożarną czy pogotowie ratunkowe. Zarządca pilnuje poza tym stanu finansów, a wszystkie planowane inwestycje są uzgadniane z właścicielami. W przypadku nieruchomości komercyjnych i biurowych firma dba też o obsadę powierzchni reklamowych, które stanowią źródło dochodów.